De digitale wereld doet ook in de professionele horeca keuken steeds meer zijn intreden. Hoewel het koken, snijden en serveren (gelukkig) nog steeds door echte mensen en horecaprofessionals gebeurd wordt men wel vaker ondersteund door digitale hulpmiddelen. Op onze webshop en binnen ons bedrijf zorgen wij ervoor dat jij een aantal tools direct kunt gebruiken voor het uitzetten van de allergenen binnen je bedrijf, voedselveiligheid en kostprijs berekeningen.
PS in foodservice biedt productinformatie voor iedereen in de keten. Via een koppeling is deze informatie ook rechtsreeks zichtbaar op de pagina van het product. Bezig met een nieuwe kaart of je ben je de allergenen aan het bijwerken? Via een koppeling op basis van EAN code halen wij via de website PS in Foodservice direct de bekende productinformatie op en tonen wij deze direct op de pagina van het product indien deze informatie beschikbaar is. Zo ben jij direct op de hoogte van allergenen, voedingswaarde en meer informatie.
Als foodprofessional wil je graag duidelijk communiceren over allergenen. Telkens je menukaart updaten kost tijd en is foutgevoelig. De oplossing? Maak een online kaart met de PS Menu Maker-app. Handig voor gasten én personeel.
Via de PS Impact Score biedt men een diepgaand inzicht in de duurzaamheid van jouw producten. Maar hoe berekenen we deze waardevolle informatie? Ze kijken o.a. naar de door jou ingevulde ingrediëntendeclaratie, land van herkomst, percentages en keurmerken.
Gebruik eenvoudig de productdata van jouw foodservice leveranciers
Quality Guard is een autocontrolesysteem in de vorm van een gebruiksvriendelijke applicatie. Omdat het voor ondernemers een grote klus is om de voedselveiligheid op te volgen, goot Quality Guard de Belgische wetgeving(ook geschikt voor Nederlandse bedrijven) in een handige autocontroleapplicatie. Zo kun je als gebruiker je kostbare tijd in je zaak investeren in plaats van je bezig te houden met de administratieve rompslomp rond voedselveiligheid.
Quality Guard ontzorgt ondernemers door dit stuk allergenen en hygiëne binnen het bedrijf uit handen te nemen. Als klant geef jij door welke ingrediënten jij voor een bepaald gerecht gebruikt, Quality Guard neemt contact met ons op om de productinformatie compleet te maken en gaat daarna samen met een team van diëtisten de allergenen en voedingswaarden na om zo de informatie voor jou compleet te maken. Dit kan doormiddel van het up-to-date houden van je recepturen en allergenen of bij het printen van etiketten voor take-away maaltijden.
Zet je schoonmaak -en/of hygiëne plan in de app van Quality Guard, zo werken je werknemers in de keuken of bediening elke dag de taken af in de juiste volgorde, werkwijze en met de daarvoor benodigde materialen. Alle taken afgerond, met de app vraag je eenvoudig een rapportage op met eventuele temperatuurmetingen, afgeronde takenlijst en heb je altijd de meest recente allergenen beschikbaar.
Verander je van een product in de bereiding van een gerecht, welke bijvoorbeeld geen ei meer bevat? Nadat je de receptuur aanpast verandert ook direct de digitale allergenenkaart mee. Doormiddel van een QR-code op de menukaart zijn je gasten -en personeel direct op de hoogte van alle mogelijke allergenen en ingrediënten in een gerecht. Dit scheelt vragen aan de keuken, het nalopen van verpakkingen en geeft de gast direct antwoord.
Receptuurbeheer, calculatie van gerechten, personeelsplanningen en HACCP-registratie: het kost jou een stuk minder tijd met onze software. En als kers op de taart hou je onder aan de streep meer over. Doormiddel van een directe koppeling met het ERP-systeem van Horesca Smulders heb altijd de juiste prijzen in je systeem staan op het moment dat je aan de slag gaat met de kostprijsberekening van je recepturen.
Gerechten die niemand lijkt te bestellen. Papieren recepten die met een plakbandje boven de werkbank worden geplakt. Ingrediënten die ‘over’ blijven en daardoor in de prullenbak belanden. Met de Kitchen Manager software van Horeko heb jij je keukenmanagement wél op orde.
Geen uren puzzelwerk meer. De beschikbaarheid van jouw personeel en plus- en min uren zijn in één oogopslag beschikbaar. Zo maak je in een handomdraai een kloppende personeelsplanning. Met de Employee Manager van Horeko maak jij strakkere planningen en heb je een overzichtelijke rooster.
Wil je zelf aan de slag gaan met menu-engineering of het beheren en controleren van allergenen? Met het handige Excel document van Koninklijke horeca heb je snel inzicht in gerechten die voor je rendement belangrijk zijn en kun je aanpassingen beter onderbouwd doorvoeren.
Wist je dat Koninklijke Horeca Nederland een gehele pagina heeft gewijd aan handige documenten voor horecaondernemers? Lees hier meer of download hieronder het document voor menu-engingeering.
Tevens vind je in onze webshop een uitgebreid stickersysteem voor het labelen van je producten, noteren van productiedatum en nog meer handige labels. Shop ze direct.
Heb je na aanleiding van bovenstaande informatie of nog opmerkingen Laat het ons weten via onderstaand contactformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Natuurlijk kun je ook altijd telefonisch contact met ons opnemen via 013 531 31 31 (optie #1) of via [email protected]
Edisonstraat 9
5051 DS Goirle
Nederland
+31135313131
[email protected]