info@horescasmulders.nl
013 5313131
Dé webshop voor horeca, werk en sport
Deze site werkt beter als je javascript aanzet.

Veel gestelde vragen (FAQ)

Met deze ‘veel gestelde vragen’ hopen we dat je direct het antwoord kunt vinden op je vraag. Uiteraard kun je ook overdag telefonisch contact opnemen met het klantenserviceteam, welke je graag verder helpen. Heb je minder tijd…? Stuur dan snel een berichtje met het ‘feedback formulier’ op deze pagina. We zullen je zo snel mogelijk antwoorden. Is onze chat functie online? Dan kun je ook chat berichtje versturen, vaak heb je dan snel antwoord.

 Wat is het voordeel om dagverse producten via Horesca Smulders te bestellen?

Er is zeker een voordeel om je dagverse producten bij ons onder te brengen. Je beschikt dan over één bestelportal (deze webshop) om je volledige bestelling in één keer efficiënt en tijdbesparend te bestellen. Waarna alles ook met één bezorgmoment bij je wordt bezorgd en zit je binnen het bezorgingsgebied gevestigd dan kan dit ook nog eens 6 dagen per week. Ook als je een keer minimaal te kort komt kun je, je vers combineren met andere producten…, lekker eenvoudig. Uiteindelijk zit er ook een administratief voordeel aan, alles komt op één factuur, als je wilt ook nog uitgesplitst op jouw grootboekrekeningen. Dat is lekker handig van Horesca Smulders.

 Waarom krijg ik de mancomelding pas in de winkelwagen?

De voorraad indicatie geeft het voorraadniveau aan wat direct beschikbaar is en zoals bedoeld als indicatie. In de winkelwagen kies je pas je bezorgdatum, zodra deze datum bekend is gaat de webshop een berekening maken van de beschikbare voorraad welke dan op je gekozen bezorgmoment geleverd kan worden.

Hoe werkt de voorraad indicatie?

We kennen 3 verschillende voorraad indicaties, namelijk:

- Wit
voorraad onbekend

- Oranje voorraad voldoende
- Groen voorraad ruim

De kans dat je bij de voorraad indicatie ‘oranje’ eerder een manco melding krijgt dan bij ‘groen’ is natuurlijk aanwezig. Zodra je meer besteld dan dat er werkelijk op voorraad is, krijg je bij het verwerken van je bestelling in je winkelmandje een mancomelding. Vervolgens laten we zien wat er wel of juist niet bezorgd kan worden en je ontvangt tevens een melding wanneer het product wel geleverd kan worden.

 Voorraad in de tijd

Indien je een grote hoeveelheid van een artikel wilt hebben, en de voorraad geeft beperkt of geen voorraad aan, dan kun je indien je besteld voor ons bestelmoment bij de leverancier en jouw leverdag is na het aflevermoment van onze leverancier een onbeperkt aantal ingeven.

Kan ik ook als particulier bestellen?

Je kunt bij Horesca Smulders alleen bestellen als (horeca)bedrijf, vereniging of stichting met een geldige inschrijving van de Kamer van Koophandel.

 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja zeker, wij beschikken over een afhaalbalie waar je de bestelde producten kunt afhalen. Voorkom wachten en plaats een uur van tevoren je bestelling, dan zorgen wij dat deze gereed is. Bestel je via de webshop gebruik dan de datum waarop je het wil komen afhalen en vermeld bij de opmerking dat je deze order komt afhalen.

 Ik wil bestellen via mijn bestellijst maar overal staat reeds een aantal ingevuld?

Dat klopt, dit is om het bestellen eenvoudiger te maken. Je besteld pas een product zodra je op het winkelwagentje klikt achter het aantal. Dan gaat het product in het winkelmandje en zie je het aantal ook oplopen bij het winkelwagentje. Ook wordt het vinkje groen bij je bestellijst.
Met deze oplossing voorkom je dat er geen producten zoek raken. De producten die al  in je winkelwagentje zitten blijven daar ook. Dit handig zeker als je iets gaat bestellen en bijvoorbeeld een uur of een dag later weer iets wil bijbestellen dan blijft je winkelwagen gevuld met je eerder bestellingen. Je winkelwagen wordt pas leeg gemaakt als je daadwerkelijk vanuit je winkelwagen in vier korte stappen je bestelling daadwerkelijk plaatst. 

Ik ben gevestigd in België, kan ik dan bestellen?

Ja zeker, wij bezorgen ook (horeca)bedrijven in delen van België zie ons bezorggebied. Indien je ons voorziet van een Belgisch BTW-identificatienummer maken we een factuur op basis van 0% tarief. De goederen worden vervolgens belast in het land waar de goederen naar toe gaan.

 Waar vind ik allergenen informatie?

Als wij de allergenen informatie beschikbaar hebben dan vermelden wij deze op de artikelpagina.
Dit doen wij doorgaans door een koppeling met PSinFood, heeft de leverancier de gegevens niet verstrekt aan PSinFood, dan proberen wij dit rechtstreeks bij de leverancier aan te vragen.
Staat de allergenen informatie er niet bij, neem dan contact met ons op.

LET OP: ondanks onze zorgvuldige koppeling kan het zijn dat de allergenen afwijken van de verpakking. Kijk voor het gebruik dus altijd op de verpakking zelf.

 Kan ik bestellen buiten het bezorgingsgebied?

Als nieuwe klant kan je helaas niet zomaar bestellen buiten ons bezorggebied. Hierop passen we postcode controle toe van je vestigingsplaats alwaar je de bestelling wil laten bezorgen. We hebben een aantal klanten welke net buiten het bezorgingsgebied gevestigd zijn. Zo kan het voorkomen dat we toch nog in je woonplaats bezorgen, maar de 6-daagse bezorgservice zoals wij deze graag zien kunnen we helaas alleen toepassen in het bezorggebied.

Mogelijk zit je nog verder weg dan ons huidige bezorgingsgebied en heb je verrassende en leuke producten gezien, neem dan contact op met ons klantenserviceteam. Mogelijk kunnen we je een aanbod dan met extern vervoer of via een andere Horesca vestiging.

 Ik heb een probleem met mijn Grolsch tap

Heb je een probleem met de tap installatie van Groslch, dan kun je contact opnemen met de technische dienst van grolsch via 085 - 0471900

Help, ik krijg een product niet gevonden?

Krijg je een product niet gevonden dan horen we graag wat je zoekt. Mogelijk kunnen we het voor je bestellen bij onze vaste leveranciers.

 Hoe geef ik een product retour?

Via de retourpagina, hiermee kun je zelf je retouren afhandelen.
Wil je liever persoonlijk de retour afhandelen, dat kan via onze klantenservice. Maak een melding van je retour bij ons klantenservice team dit kan telefonisch of via de algemene mail info@horescasmulders.nl. Het voordeel is dat wij de gegevens eenvoudig kunnen op zoeken en de retourbon zover mogelijk compleet maken voor onze chauffeur. Tevens wordt het retour halen dan niet vergeten bij een volgend bezorgmoment.

 Ik wil mijn grootboekrekeningen op de factuur?

Of je nu de administratie zelf doet of uitbesteed het is altijd veel werk op je factuur te coderen op basis van je grootboekrekeningen. Horesca Smulders kan je hiermee helpen. Je geeft ons aan welke grootboekrekeningen je hebt en welke producten daar in opgesplitst moeten worden, wij nemen dit over, en je factuur is voor altijd automatisch gecodeerd op basis van je eigen administratie. Handig en tijdbesparend, spreekt dit je aan stuur dan een e-mail naar administratie@horescasmulders.nl

 Ik wil mijn factuur voortaan digitaal ontvangen.

Uiteraard is het mogelijk om je factuur digitaal te ontvangen. Stuur een mailtje naar administratie@horescasmulders.nl vermeld hierin je bedrijfsgegevens aan het e-mail adres waarop je de digitale factuur wil ontvangen.

 Wat als mijn vraag er niet tussen staat?

Geen probleem, je kunt ons via mail, chat of telefoon. Ons klantenserviceteam staat voor je klaar.

 Ik doe mij menucalculatie met Horeko, kan dit gekoppeld worden met Horesca Smulders?

Ja zeker, wij hebben een volledig geautomatiseerde calculatie met Horeko.

 Bij veel streekproducten staat een Kempen Goed logo, wat betekend dit?

Erkend Kempen Goed producten zijn producten die worden gemaakt  in de regio De Kempen. De ondernemers maken deze producten met behulp van zoveel mogelijk grondstoffen en andere leveranciers uit De Kempen. Door op deze manier te ondernemen zetten Erkend Kempen Goed deelnemers zich in voor een vitaal Kempisch platteland, nu en in de toekomst.

 

 Kan Horesca Smulders mij voorzien van een volledig drankenpakket?

Ja zeker! Horesca Smulders in horecagroothandel en drankenhandel in één. Alle bekende merken van zowel bieren, speciaal bieren, gedestilleerd of frisdranken maken deel uit van ons assortiment. We willen hierin ook zoveel mogelijk merk onafhankelijk blijven. Je beschikt dan over één bestelportal (deze webshop) om je volledige bestelling in één keer efficiënt en tijdbesparend te bestellen. Waarna alles ook met één bezorgmoment bij je wordt bezorgd en zit je binnen het bezorgingsgebied gevestigd dan kan dit ook nog eens 6 dagen per week. Ook als je een keer minimaal te kort komt kun je, je dranken combineren met andere producten lekker eenvoudig. (Zie ook onze USP’s). Uiteindelijk zit er ook een administratief voordeel aan, alles komt op één factuur, als je wilt ook nog uitgesplitst op jouw grootboekrekeningen.

Ik zie geen prijsvermelding op de webshop?

De prijzen zullen na inlog getoond worden, hiervoor dien je een account aan te maken. Tevens zijn alle prijzen exclusief BTW en in Euro's vermeld.

 Kan ik op rekening kopen?

In de webshop kun je zelf je automatisch incasso regelen. Op rekening kan alleen als er sprake is van een uitzondering. Na het inloggen kun je bij ‘mijn account’ zelf je automatische incasso regelen.

 Wanneer wordt de emballage gecrediteerd?

De door ons geleverde emballage nemen we uiteraard retour bij een volgend bezorgmoment. Deze crediteren we op de zelfde weekfactuur, wel zo overzichtelijk. Bij veel kleinere goederen maak we gebruik van de blauwe poolkratten, om breuk tijdens het vervoer tot een minimum te beperken, deze brengen we in rekening volgens het normale tarief. Zo ook met rolcontainers welke bij je achter blijven.

 Wat betekenen de afkortingen bij de garnalen?

HOSO                   Head On Shell On – Hele rauwe garnalen met kop en schaal

HSLO                     HeadLess Shell On – Rauwe garnalen zonder kop, met schaal

HLSO EP              HeadLess Shell On Easy Peel – Deze garnalen zijn op de rugzijde ingesneden, zodat zij makkelijker te pellen zijn na bereiding

PTO Raw             Peeled Tail On – Rauwe gepelde garnalen met staart, niet ontdarmd

CPDTO                  Cooked Peeled Devined Tail On – Deze garnalen zijn gekookt, gepeld en ontdarmd, met staart

P&D (PND)         Peeled and Devined – Rauwe gepelde garnalen, ontdarmd, zonder staart